סערת הגיור • הרב ריסקין: "אני לא זז מפסקי השולחן ערוך, מותר למנות מורות הוראה"

    אבי יעקב | צילומסך: יוטיוב 2 Comment on סערת הגיור • הרב ריסקין: "אני לא זז מפסקי השולחן ערוך, מותר למנות מורות הוראה"
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב שלמה ריסקין, רב העיר אפרת שעומד בימים האחרונים במרכזה של סערה ציבורית סביב המשך תפקידו כרב עיר התראיין הערב לאבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי.

    נגד רבה של אפרת עלו טענות על הקלות בגיור, הכשרת נשים כרבניות, קשר עם נוצרים ועוד. כעת שהגיע לגיל 75 סרבו רבנים במועצת הרבנות הראשית להעניק לרב הארכת כושר רבנות אלא אם כן יתחייב בחתימת ידו למלא את תפקידו בכפיפה להחלטת מועצת הרבנות הראשית.

    הרב ריסקין אמר לקול חי כי איש לא הציע לו את ההצעה הזו אולם הוא מוכן לדבר על כך. "אם זה על פי השלחן ערוך ודאי שלא אכפת לי, אני הולך לפי שלחן ערוך. אספר לך כי היו לי שבעה בחורים מסין ששמרו שבת, הלכו עם ציצית והתנהגו נהדר אלא שהוציאו להם את המיץ והיום הם לא שומרי תורה ומצוות".

    "אני בהחלט תומך בחוק הגיור כפי שהציע ח"כ לשעבר אלעזר שטרן" אמר הרב ריסקין בראיון.

    בנוגע למורות הוראה אמר הרב רסקין כי הראשל"צ הגר"א בקשי דורון בספרו בניין אב סימן ס"ה מתיר לאשה יודעת הלכה שתפסוק הלכה בכל מה שנצרך ולא רק לנשים או בהלכות הקשורות לנשים.

    בתגובה עלה לשידור הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים ואמר כי יש הרבה דברים שאולי מותרים על פי הלכה אבל יש מסורת של פסיקה.

    "פעמים רבות אמרתי לגבי ריקוד נשים עם ספרי תורה שאני נורא מעריך את אהבת התורה של הנשים הללו וזה ללא ציניות, אבל אשתו רש"י אהבה לא פחות מהם את התורה ולא רקדה. אם יש הרבה אהבת תורה צריך לבטא את זה בקיום תורה ומצוות בכל יום וחינוך הילדים, לא בדברים חריגים שלא שערום אבותינו".

    הרב שלזינגר

    לגבי הגיור התייחס הרב שלזינגר ואמר כי הקולות בגיור הן סכנה חמורה לעתיד היהדות. "מעטים מאוד מבין המתגיירים שומרים תורה ומצוות.  חייבים לעצור ולבדוק את כל התהליך. אי אפשר שכל אחד יטול ויעשה כרצונו. זה נוגע לכולנו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הרב שלמה ריסקין הוא מוסמך ישיבה אוניברסיטה, למד אצל מו"ר הגא ' הרב סולובייצ'יק והגא ' הרב בלקין, שניהם גדולי הדור לשעברזכה לאימונ ם, נלחם במרשיעי ברית בחו"ל והצליח,הפך בתי כנסת מקונסרבטיבים לאורטודוקסים, הקים את תנועת התשובה באמריקה, רב מאוד מוערך עלידי כולם עם השפעה חינוכית עצומה, נחשב מעל ארבעים שנה להרב האורטודוקסי המוביל לאחר הרבי מליובבאביטש,הרב סולובייצ'יק, הרבי שלמה קרליבך, והרב מאיר כהנא. בין מוסמכינו ושאר אנשי הישיבה אוניברסיטה יש דעות שונות ולכן כשם שהרב ריסקין מביע עמדותיו יש מגוון שיטות והעיקר התורה וההלכה הצרופה ויראת השמים. הרב ריסקין כפי שידוע ב כ ל העולם עשה ועושה להאיר דבר ה', לאהיב המסורת ולקרב למצוות כפי שאין כמוהו והרב ראשי הישישיש הגרי"מ לאו כבר העיד עלכך. יציויין, רוב רבנינו מסתייגים מארגון ה"צוהר', התנגדו לבחירת הר'ד סתו, מתנגדים ל"בית הלל" השערורייתי, נאמני ע"י השלמה, שוללים את ההיוזמות ההררסניות של האלוף א' שטרן, קשורים לרוב גדוליהתור . מרוב החוגים, קשורים לכל הישיבות,……………אבל קוראים הניחו להרה"ג הרב ריסקין שליט"א באפרת עד מאה ועשרים. הוא עשה יותר מכל מחרפיו יחד למען התורה, להחזיר עטרה ליושנה, לכונן ישיבות וכוללים, להשיב נוער מכל התפוצות ליהדות הלכתית ברוח גאון יעקב ישראל סבא המקורי האוטנתי, להנגיש את תורת האמת לפני ישראל ולנוכח העולם ומלואו! בין תלמידיו גם נמנים תלמידים שהפכו לרבנים,רמי"ם וראשי ישיבה ידועים,אף יש מהם "חרדיים" ולכן על המימסד הרבני להוקירו. והנה הצעה להופכו לחבר הרבנות הראשית לישראל כנציג יש"ע,אחראי לחינוך, יחסי חוץ והסברה, כי טרם נבחר לשם רב יש"ע שזהו היום הריכוז הדתי הגדול ביותר! תנו כבוד לתורה ונושא התורה, כל הכבוד לבעל כתר התורה שגיבש באפרת דגם של קהילה המושתתת על תורה ויר"ש וחכמה ומדע כפי שקיבלנו מרבותינו, והביא לעיר אפרת את הגא' הרב ישראל שורין זצ"ל חתן מרן הגר"'י קמינצקי זצ"ל, הרב יצחק לואיס שלי' תלמיד הרצי"ה והרבהנזיר זצ"ל, עמוס חכםזצ"ל הגדול, והרב יוסף ידידיהו שלי' ראש הישיבה איש הרמב"ם והרב סולובייצ'יק זצוק"ל. אשרינו!

    2. 1

      אכן מי שמכיר את פועלו וגדלותו של הרב ריסקין יודע שמדובר באחד מתלמידי החכמים המובהקים שבדור. ניתן לשער שמחרפיו לא יזכרו בזכרון הדורות ואילו לו ישמר מקום של כבוד בין גדולי ישראל.
      כמובן אפשר לחלוק – אך יש לכבד ולהכיר על מי חולקים.